11.3.2010

Hei,

Perjantaina 26.2.2010 pidimme RAMKissa varsin monialaisen yhteistyökokouksen eLVa-Projektin ja Kajaanin ammattikorkeakoulun (KAMK) SLOK (Sähköisen liiketoiminnan osaamisen kehittäminen)-projektin kesken. Meillä oli erittäin mukava palaveri, jossa käytiin vilkasta keskustelua.

Keskustelimme mm. sähköisestä liiketoiminnan koulutuksesta niin matkailun, liiketalouden kuin sosiaali- ja terveyspuolen alalla. Sähköinen liiketoiminta on kuitenkin tätä päivää ja tulevaisuutta, jonka vuoksi se pitäisi saada näkymään kaikkialla yli koulutusohjelmarajojen. Vaikka peli on nyt avattu on haasteita vielä edessä. Mihin keskitytään? Mitä osaamista tarvitaan ja vahvistetaan? Kuinka nopeasti kaikki muuttuu?

Haasteista huolimatta työ etenee. Ei muuta kuin tuulta päin. Yhteistyöllä ja vuorovaikutuksella selviää monesta karikosta.

eLVa-projektin esityksen löydät tästä linkistä:
http://www.slideshare.net/MirvaTapaninen/ylapland-online-2013-ja-e-l-vatyryhmtapaamisetkaj-amk2010-0226-e-l-va-lapland-online-2013tm

Kiitokset Mikalle kun tulit Kajaanista asti meitä tapaamaan sekä kaikille yhteistyökokoukseen osallistuneille.

Aurinkoista kevättä eLVasta!

1 kommentti:

  1. Kiitokset tilaisuuden järjestäjille!

    Hoiva-alalla ja hyvinvointialalla yritystoiminta kasvaa edelleen, samoin palvelujen kysyntä. Substanssiosaamisen lisäksi tarvitaan enemmän myös liiketoimintaosaamista - myös sähköistä sellaista. Miten esimerkiksi Internet-markkinointia voisi hyödyntää vanhusten asumis- ja kuntoutuspalvelujen piirissä? Entä lastensuojelun piirissä?

    Asiaa voidaan tarkastella yrityksen tasolla, jolloin mietitään Internet-markkinoinnin keinojen soveltamista kyseiselle toimialalle. Miten markkinointi ylipäätään tapahtuu ja millä keinoilla olisi paras vaikuttavuus? Toinen näkökulma on tarkastella hoiva-alan markkinoiden toimintaa kokonaisuudessaan. Millä tavalla kysyntä ja tarjonta kohtaavat? Onko tässä mahdollisuuksia sähköisen liiketoiminnan kannalta - esim. uudet infomediary-tyyppiset toimijat?

    Kajaanin ammattikorkeakoulussa tarkastellaan liiketalouden koulutusta sekä matkailun koulutusta sähköisen liiketoiminnan kannalta, mutta ei suuntautumisvaihtoehdon tasolla. Mitä taloushallintoon tai markkinointiin suuntautuvan tradenomin tulisi tietää sähköisestä liiketoiminnasta? Entä aktiviteettimatkailuun suuntautuvan restonomin? Matkailun näkökulmaa hieman avattiinkin kokouksessa, mutta työstämistä aihe vaatii kyllä edelleenkin :)

    MS

    VastaaPoista